dilluns, 4 de setembre del 2017

Currículum Cultura Audiovisual II



CULTURA AUDIOVISUAL 2n BATXILLERAT


Bloc 1: Integració de so i imatge en la creació d’audiovisuals.

Continguts.

- La funció expressiva del so. Característiques tècniques.
- La gravació del so: Tipus essencials de microfonia.
- Els sistemes monofònics, estereofònics, Dolby Surround, 5.1, mp3 i altres possibles.
Integració del so en les produccions audiovisuals.
- La relació perceptiva entre imatge i so: diàlegs, veu en off, efectes especials, música.
Elements expressius del so en relació amb la imatge.
- Integració del so en les produccions audiovisuals.
- L’adequació de la música i dels sons a les intencions expressives i comunicatives
- Funcions de la banda sonora.
- Funcions de la música de cine.
- Conceptes de música diegètica i música incidental, leitmotiv i música fora de camp.
- La banda sonora en la història del cine. Els grans creadors. Primera generació de grans compositors cinematogràfics. La segona era. Compositors de hui.
- La banda sonora en el cine espanyol. Els principals compositors: Augusto Algueró, Roque Baños, Bernardo Bonezzi, Carmelo Bernaola, Antón García Abril, Alberto Iglesias, José Nieto, Alfonso Santisteban, Adolfo Waitzman, etc.
Les fites històriques del procés de transformació en els llenguatges i en els mitjans tècnics en el pas del cine mut al cine sonor
- El slapstick en l’obra de Max Sennet, Max Sennet, Max Linder y Charlie Chaplin. La comedia visual en Buster Keaton y Harold Lloyd. La comèdia dialogada. L’obra cinematogràfica de Woody Allen. La comèdia coral. L’obra cinematogràfica de Luis García Berlanga.

Bloc 2: Característiques de la producció audiovisual i multimèdia en els diferents mitjans.

Continguts.

La indústria cinematogràfica, videogràfica i televisiva segons l’evolució històrica de les activitats de producció audiovisual.
Procés de producció audiovisual i multimèdia.
-Organigrames i funcions professionals en la producció de productes audiovisuals.
Creació d’imatges en moviment i efectes digitals.
-Els efectes en la història del cine i la TV: la nit americana, la doble exposició, el croma, l’edició digital. Condicionants del disseny universal.
Edició i postproducció de documents multimèdia.
La narració per mitjà d’imatges fixes (cartells, historieta gràfica, presentacions). La funció il·lustradora de la imatge (imatge i text).
Estudis i professions vinculats amb els coneixements de l’àrea.
Autoconeixement d’aptituds i interessos.
Procés estructurat de presa de decisions.

Bloc 3: Els mitjans de comunicació audiovisual.

Continguts.

El llenguatge de la televisió. Característiques tècniques i expressives.
Els gèneres i formats de programes de televisió. La televisió del futur.
-Tipologies de programes per a televisió i la seua realització. Informatius, entreteniment, drama, comèdia, terror, musicals, concursos, etc. TV interactiva.
Les fites de la televisió en el llenguatge audiovisual.
-La televisió a Espanya. Els grans realitzadors.
La ràdio. Característiques tècniques i expressives. Els gèneres i formats de programes de ràdio: informatius, magazín, retransmissions esportives, etc.
-Característiques pròpies de cada gènere. Ràdio interactiva.
Estudi d’audiències i programació.
-Característiques de l’obtenció de les dades d’audiència.
-Sistemes d’elaboració estadística de resultats i transcendència en la producció audiovisual.
La ràdio i la televisió com a servici públic.
-Mitjans de comunicació audiovisual de lliure accés. Internet i la socialització de la informació, la comunicació i la creació. L’ús responsable de la XARXA. Llibertat d’expressió i drets individuals de l’espectador.

Bloc 4: La publicitat.

Continguts.

La publicitat: informació, propaganda i seducció.
Funcions comunicatives. Funcions estètiques.
Les noves formes de publicitat: emplaçament del producte, publicitat encoberta i subliminal, definicions correctes d’ambdós situacions.
La publicitat en l’esport, claus socials i econòmiques. Publicitat de dimensió social. Campanyes humanitàries.

Bloc 5: Anàlisi d’imatges i missatges multimèdia.

Continguts.

Anàlisi d’imatges fixes i en moviment.
Anàlisi de productes multimèdia.
Valors formals, estètics, expressius i de significat de les imatges.
La incidència dels missatges segons l’emissor i el mitjà utilitzat.
Glossari de termes conceptuals del nivell educatiu.
Estratègies de busca i selecció de la informació.
Procediments de síntesi de la informació.
Procediments de presentació de continguts.
Procediments de citació i paràfrasi. Bibliografia i bibliografia web.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada