dimarts, 20 de març del 2018

Les noves formes de publicitat: emplaçament del producte

L’emplaçament de producte és la inclusió de productes i serveis comercials en obres cinematogràfiques o televisives a canvi de contraprestacions econòmiques o en espècies (p. ex.: una col·laboració en la promoció d'aquestes obres). Aquesta tècnica de comunicació comercial ha experimentat un gran increment d'ús en molt poc de temps, tant al món cinematogràfic com en l'àmbit de la publicitat i el màrqueting. Des de principis dels anys 90, a més a més, des de la investigació en publicitat i nous mitjans s'ha començat a prestar especial atenció a aquest fenomen, del qual no hi havia bibliografia fins fa uns anys.
En la televisió espanyola és un fenomen relativament recent. La primera sèrie a practicar-ho va ser Farmacia de guàrdia, amb certa timidesa. Els productes només formaven part de l'escenari, quasi no existia una manipulació per part dels actors. Però va ser Médico de familia la sèrie que realment ho va posar en pràctica.

Avantatges de l'emplaçament de producte

1. En integrar la marca en el transcurs de la història, es pot mostrar el seu ús quotidià.
2. No existeix la possibilitat que aparega la competència en eixe mateix espai.
3. L'espectador està atent al que ocorre en pantalla. Està veient els seus personatges favorits, està relaxat i està predisposat.
4. Les marques apareixen associades als personatges més populars de la televisió, als actors més coneguts, la qual cosa en la publicitat convencional seria caríssim.
5. Per a la productora és una bona font d'ingressos. Redueix costos de producció.
6. En usar marques conegudes, dóna naturalitat i realisme a les seqüències. Si està ben resolt, pot donar versemblança a les escenes. Més que el que apareguen ficticis amb la marca tapada o dissimulada.
7. Per a l'anunciant és infinitament més barat que la publicitat convencional.
8. Va a aparéixer d'una forma constant, durant tots els capítols que s'hagen contractat. Si no apareix bé en un, es pot compensar en el següent.

https://www.marketingdirecto.com/marketing-general/publicidad/10-inolvidables-ejemplos-de-product-placement-metidos-a-veces-con-calzador

Si bé l'emplaçament de producte està legalment regulada, pot passar que en el producte audiovisual hi haja publicitat encoberta i aquesta sí que és il·legal. La publicitat encoberta es dóna quan el destinatari no és conscient que aquesta manifestació constitueix una activitat publicitària, fent-li l'efecte que es troba davant un missatge difós per un tercer imparcial alié a l'anunciant. Es produeix un engany als destinataris, però no sobre el contingut del missatge sinó sobre la manera o la forma de presentar la mateixa, perquè el destinatari al no reconèixer la publicitat com tal li atorga una major credibilitat. la presentació verbal, visual o sonora dels béns o serveis i que tinga propòsit publicitari i puga induir a error al públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada